برجام، دلار و بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، از ابتدای سال جدید با افزایش قیمت دلار در تعطیلات نوروزی، خیلی از ناظران پیش بینی ماه های پر تلاطمی در اقتصاد و بازار ایران را می کردند. افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت اهن و همچنین بالا رفتن قیمت فولاد شد و حال نیز با نزدیک شدن به زمان تمدید تعلیق تحریم های ایران و صحبت های رئیس جمهور امریکا مبنی بر عدم تمدید مجدد و خروج کشورش از برجام موجی از التهاب و تلاطم به بازار وارد شده که نتیجه آن افزایش قیمت آهن و قیمت فولاد در چند روز اخیر بوده آن هم بعد از تقریبا یک هفته ارامش نسبی در بازار. و حال پیش بینی بازار آهن و فولاد حاکی از آن است که در صورت خروج امریکا از برجام چند سناریو مطرح است.

سناریو اول افزایش های پیش از هر خبر قطعی به نوعی پیشواز افزایش قیمت ها برای خروج امریکا از برجام است و در صورت خروج امریکا افزایش قیمت فاحشی نخواهیم داشت. سناریو دوم جو روانی حاکم بر بازار است که در صورت خروج امریکا و احتمال افزایش قیمت دلار(یا همان سقوط ارزش ریال) با افزایش قیمت بیشتری در بازار فولاد و اهن مواجه شویم.

در صورت عدم خروج آمریکا نیز چند سناریو مطرح هست یا بازگشت آرامش به بازار آهن و تعدیل قیمت ها و یا ورود تقاضا های عقب افتاده مصرف کننده های اهن و فولاد به بازار و افزایش قیمت به موازات افزایش تقاضا.

احتمال های دیگری نیز مطرح است اما اعلام یک نکته در اینجا ضروری است: بازار و اقتصاد ایران متاثر از اتفاقات هیجانی چه در عرصه سیاست و چه در عرصه اقتصادی و اجتماعی همیشه روندی صعودی و افزایشی داشته. به بیان ساده تر در ایران همیشه قیمت ها با هر اتفاق یا کنش سیاسی اجتماعی مهمی رو به بالاست و فقط مهم شدت این حرکت افزایشی است. اما باید در نظر داشت در صورت عدم خروج امریکا از برجام احتمال تحویل قیمت های فعلی تا حدود زیادی محتمل است.

پیش بینی بازار فولاد و اهن بسیار دشوار است و برای رسیدن به بهترین نتیجه باید سیگنال های بازار و جامعه را به دقت دنبال کرد تا در مواقع نیاز تصمیم درست و چابکی را اتخاذ نمود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: